Schema

Höstens kursstart är 3 september.

                                             

Måndagar

 

19.15 - 20.45 Hatha fortsättning   Ulrika

Tisdagar

17.30 - 19.00 Yin/ Restorative   Kathleen

19.15 - 20.45 Mjuk yoga   Kathleen

Onsdagar

 

16.15 - 17.30 Gravidyoga  INSTÄLLD

18.00 - 19.30 Hatha Grund   Ulrika

Torsdagar

17.30 - 19.00 Vinyasa   Ulrika

19.15 - 20.45 Hatha fortsättning / Hatha  2-3   Ulrika
(This class will be taught in English.)

Fredagar

inga klasser

Lördagar

inga klasser

Söndagar

Inga klasser

 

 

 

Hatha Yoga

Passen kännetecknas av asana positioner, andningsövningar och meditation. Yogan är utformad för att uppnå balans både för kropp och sinne. Oavsett om du är nybörjare eller erfaren utövare får du med dig tekniker för att skapa harmoni.

Nybörjare börjar med Hatha Grund. Denna kurs går även bra att gå som erfaren.
För dig som har utövat yoga tidigare passar Hatha Fortsättning.

 

Vinyasa

På dessa pass får du en flödande praktik där vi går igenom hela kroppen för att skapa stabilitet, flexibilitet och styrka. Vi rör oss medvetet från position till position och leds av vårt andetag. Vinyasa betyder ”a placera på ett specifikt sätt” och det gör vi så att du tydligt kan se och förstå hur positionerna bygger på varandra och länkas ihop.

 

Yin/Restorative

Här har du en kurs som fokuserar på att hitta stillhet, mjukhet och mental återhämtning. Du stannar längre tid i positionerna och med hjälp av block, filtar och bolster öppnar du upp kroppen så att spänningar som sitter lite djupare än muskulärt kan släppa. Detta är en terapeutisk yogaform som balanserar nervsystemet och formad för effektiv lindring av långvarig stress, utbrändhet, huvudvärk, och ryggproblem.

 

Gravidyoga 

Här får du som är gravid tillfälle att stärka kroppen med specifika rörelser och positioner. Du får även metoder som meditation och andningsövningar för att hitta lugn, avslappning, harmoni och kontakt med ditt barn. Andningsövningar du lär dig har du stor nytta av inför förlossningsarbetet. Rekommenderas för dig som har passerat gravidvecka 12.

 

Senioryoga

Detta är en kurs som är speciellt utformad för dig som vill ha en lugnare form av yoga. Vi tar tid på oss för att ta hänsyn till en kropp som behöver få känna sig smidig, stark och stadig.

 

PT, Personlig Träning

Här har den unika lyxen att få in riktig kvalitetstid med en egen yogalärare! Vi skräddarsyr träningen utifrån dina mål och dina förutsättningar. Kanske vill du lägga upp ett eget program som du kan jobba med hemma eller att du har specifika områden som du vill arbeta med. Du kan välja att gå någon enstaka gång eller gå mer regelbundet.

Kurs, klippkort eller drop-in?
Hos oss kan du boka in dig på ett specifikt pass, med samma lärare och samma yogastil under flera veckor i förväg. Vi tror att för vissa är det svårt att hitta motivation, koncentration och disciplin till att yoga. Då passar det att följa en kurs. Vi tror också att du är nyfiken och vill lära dig mer om yoga. Då passar det också att följa en kurs. Då bygger vi upp din yogapraktik med byggstenarna som behövs för att komma vidare på ett säkert och lustfyllt sätt.
Vi tror även du vill ha flexibilitet i livet - att du kan yoga när du vill, hur ofta du vill och på vilka pass du vill. Att du vill yoga när du har tid, när du inte är ute och reser eller när du inte har för mycket annat som tar din tid. Kanske du vill yoga nästan jämt. Då passar det att gå med klippkort. Valet är ditt.


Läs mer om hur du anmäler dig till under Anmälan och kanske även kika på FAQ för vanligt förekommande frågor och svar på dessa.

Skys the limit SarvaYoga